donderdag 20 september 2018

Acute Blokkeeritis

"Being single" is iets wat heel wat mensen overkomt, en het is zoals de liefde zelf: je moet het leren.
Ook zo gaat het met de zoektocht naar een nieuwe partner. Je wordt al snel de richting ingeduwd van een heel nieuwe ervaring: 'de dating site'. Ietwat schuchter, voorzichtig, maar toch met een sprankeltje hoop open je een account. En dan betreed je voor je het goed en wel beseft de surreële virtualiteit van de elektronische kennismaking.

Als je er goed geïnformeerd aan begonnen bent, en onmiddellijk op M4M terecht bent gekomen, zal het nog wel een beetje meevallen. Maar toch... In het echte leven heb je intussen veel bereikt: de familie, de carrière, de begaafde kids, de intieme vriendenkring, de warme leefwereld, alom worden we gerespecteerd, geliefd, geprezen en gewaardeerd. Op een dating site wordt dit alles echter in één klap herleid tot quasi zero. Je moet ermee leren leven een virtuele niemand te zijn: een nickname, een foto of drie, enkele diepste zieleroerselen als profieltekst, en dat is het.

En zo word je in de strijd geworpen. En de strijd is ongemeen hard, niet voor watjes! Het meest geduchte wapen? De blokkeerknop! Ontworpen als alarmbutton om zich te beschermen tegen perverts, stalkers en ongewenst gedrag... doch voor sommigen een handig wapen om iedereen onmiddellijk met gierende banden van de weg te rijden die ook maar één strobreed in de weg zou kunnen leggen in de heilige zoektocht naar Mister Right. Mij een berichtje gestuurd? Klik weg!! Mijn profieltje bezocht? Klik weg!! Kinderen? Klik weg!! Blauwe ogen? Klik weg!! Te oud? Klik weg!! Bad hairday? Klik! Klik! klik! weg!! Feel the power at your fingertips :-) ! En voor je het weet is M4M leeggeklikt, alles is op :-). 

En ja, mea culpa, ik pleit schuldig. Ik heb het ook wel een keer gedaan. Omdat ik echt iets in je zag, en je maar niet wou reageren... maar zoals ik zei: single zijn moet je leren, het kost tijd, tijd van loutering en catharsis. En het werkt! Mijn lijstje is intussen leeggemaakt. Mijn hoofd ook... een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.