donderdag 20 september 2018

Daten is vergeten

Ping! Een berichtje op M4M chat:

Zij: Hallooo!
Hij: Goedenavond Chantal, hoe gaat het met je?
Zij: Hééé? Hoe weet jij dat ik Chantal heet?
Hij: We hebben al eens uitgebreid kennis gemaakt toch, zo'n 7 weken geleden.
Zij: Hééé? ik ken je helemaal niet hoor. Ik heb nog geen contact met je gehad.
Even later...
Zij: Nu zie ik het, ik heb je een mail gestuurd en mijn echte naam staat erin ;-).
Hij: Ja, en we hebben elkaar ook via de telefoon gesproken.
Zij: Héééé? Ik heb je helemaal niet gesproken.
Hij: Jij vroeg om me te bellen, en ik gaf je mijn nummer via chat.
Zij: Dat kan niet hoor. Wat is je nummer dan?
Hij: 0496 .. .. ..
Zij: Onmogelijk...
Even later...
Zij: Riiing Riiing (mijn smartphone gaat over).
Hij: Hallo met W... (ik dus).
Zij: W...? Ik ken helemaal geen W... hoor, we hebben elkaar nog nooit gesproken.
Hij: Toch wel, ik herinner het me nog heel goed, het was een zaterdagmorgen eind oktober, nog vroeg op de dag. Het was een fijn gesprek. En we hebben een tijdje gechat ook.
Zij: Héééé een zaterdagmorgen? Dat kan niet.
Hij: Je bent de enige die ik via telefoon gesproken heb op M4M, hoe zou ik het kunnen vergeten?
Zij: Waar woon je dan?
Hij: Ik woon in D...
Zij: Hoe ver is dat van waar ik woon?
Hij: Zo'n 170 km.
Zij: Dat is toch heel ver, niet?
Hij: Zeker, en nu is het 2x te ver zelfs :-)
Zij: Toch hebben we elkaar nog niet gesproken.
Hij: Ik hoef geen gelijk te krijgen hoor :-). Indien ik je terugvind in de smartphone log stuur ik wel een berichtje met de details.
Zij: Ok daag.

Waar gaan we naartoe? "The unbearable lightness of dating"? Soms voel ik me hier niet meer dan een kerstartikel uit bol.com, ken je dat gevoel?
Misschien nog enkele tips voor veelplegers :-) : 1. vermijd chatten, want daar krijg je geen historiek van je contacten. Gebruik mail in de plaats. En 2. bel met een gsm, je kan nummers bewaren, en terugkijken wie je al een keer gecontacteerd hebt :-). Prettige feesten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.