donderdag 20 september 2018

Beautiful singles

edert een tijdje ben ik actief lid van een besloten singles fb groep in het Limburgse. We tellen zo'n 150 leden, en organiseren regelmatig leuke activiteiten samen. Achterliggende gedachte is dat voor heel wat mensen kennismaken in een vriendenkring toch wat spontaner is dan 1-1 op dating te gaan. Je kan meer tijd nemen, rustig een vriendschap opbouwen, veel toffe dingen samen doen, en wie weet... slaat de vonk een keer over?

Iedereen kan zelf initiatief nemen: een wandeling, etentje, kookavond, degustatie, fietstocht, concerten, avondje opera, ... mogelijkheden genoeg. En zo las ik enkele weken geleden een uitnodiging om samen naar een Valentijn-event te gaan van het Gallo-Romeins museum in Tongeren. De "Beautiful Singles Night IV". Het event was opgebouwd rond de tijdelijke tentoonstelling "Timeless Beauty". Ik had absoluut geen idee wat ik dáár mocht van verwachten, dus schreef ik me maar in.

Ik mijn hoofd prentte ik me eigenlijk het beeld van een muf stofferig museum, met een grijze sloffende gids in geelgeruit pak, een klein rond brilletje op de neus, die een handvol cultuurzoekende singles die avond zou rondleiden doorheen veel akelig donkere grote zalen...
Maar vergeef het me, dat was natuurlijk zonder de inventiviteit, creativiteit en warme gastvrijheid gerekend van de Limburgse lokale bevolking.

De inkomhal van het hippe, moderne, stijlvolle museum was wat verduisterd, en theelichtjes overal zorgden onmiddellijk voor een hele lieflijke gezellige sfeer. En er kwamen heel wat singles toe. Ik heb ze niet geteld, maar iemand fluisterde me later die avond in dat we met zo'n 200 zouden zijn.
Een vriendelijke jongedame klikte me even later een magneetbadge op met mijn naam en een foto uit de museumcollectie die mijn leeftijdscategorie moest verraden. De avond startte voorzichtig met een welkomstdrankje in de trendy bar. Het was er onmiddellijk een gezellige drukte. Veel volk, van alle leeftijden en pluimages, sjiek uitgedost, iedereen had er duidelijk zin in. Ik herkende de foto van mijn badge op een hoge tafel waarrond al enkele dames stijlvol doch nog wat onwennig aan hun glaasje bubbels stonden te nippen. Ik stapte dan maar naar de dame toe die net een beetje wiebelend haar cocktailjurkje in de juiste plooi aan het trekken was ;-). En zo kwamen snel de tongen los, de tafeltjes liepen vol, en de glazen leeg...

Even later viel de aanvoer van drankjes echter plots helemaal stil! De stem in de luidspreker vertelde ons droogjes dat je de hele avond helaas geen drank kon kopen aan de bar. Terwijl wij mannen natuurlijk maar al te graag aan elke jongedame een drankje zouden willen aanbieden ;-). Nope, als je met iemand een glas wou drinken, moest je eerst met haar even naar beneden stappen, en aan een tafeltje vol steekkaarten samen een opdracht uitpikken. Van een fotoshoot in Romeinse klederdracht, over latijnse rebussen tot best moeilijke fotozoektochten, en nog veel meer :-). Om daarna een tijdje te verdwijnen in de tentoonstellingsruimte om in perfecte samenwerking je van je opdracht te kwijten. En dán pas had je van de jury een drankbonnetje verdiend en kon je met je tweetjes terugkeren naar de bar.

Dus zag je onmiddellijk alle mannen zich reppen om de knapste, euh nee, de meest intelligente dame te strikken. En gezien één drankje er ook maar eentje is, moest je geregeld terug helemaal vooraf aan beginnen. En zo verdwenen de hele avond koppeltjes samen even naar de klassieke oudheid om telkens nieuwe opdrachten uit te voeren... En als je de spelletjes wat moe was, kon je je nog altijd inschrijven voor de speeddating sessies die doorlopend plaatsvonden in een feërieke auditorium-by-candlelight.

Het was een fantastisch leuke avond! Veel nieuwe toffe mensen ontmoet, en heel veel plezier gemaakt. Je zag singles met fonkelende oogjes, een geheimzinnige smile op het gezicht, en een briefje met telefoonnummer in de achterzak in de late uurtjes weer huiswaarts keren. En alles perfect georganiseerd door het museumpersoneel en heel wat vrijwillige inzet. Een absolute aanrader!! Enfin, aanrader, ... ik hoop natuurlijk dat je tegen volgende Valentijn al lang de man/vrouw van je leven gevonden zal hebben... maar áls je volgend jaar zo rond februari nog single zou zijn, is dit iets wat je alvast niet mag missen! Audaces fortuna iuvat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.