donderdag 20 september 2018

Toeval bestaat niet

Enkele dagen geleden kwam ik in contact met een dame via de dating site. We chatten voorzichtig wat heen en terug: over de kinderen, over de job, hobby's, ervaringen op de site, ... je weet wel, de dingen die je graag snel wil weten van elkaar ;-).

Hoe de conversatie verder verliep wil ik hier even woordelijk neerslaan, want ik vond dit toch wel heel bijzonder:

Zij: Kunnen we niet een keer afspreken? Je lijkt me een leuke man.
Hij: Ja dat vind ik een goed idee. Je lijkt me ook een leuke dame. Het zijn de laatste werkdagen voor mij voor de zomervakantie, zo kunnen we misschien eens afspreken OP de vakantie.
Zij: je bedoelt wellicht: zo kunnen we eens afspreken TIJDENS de vakantie?
Hij: ja sorry, dat bedoel ik hoor. Maar het zal nog even moeten wachten, want volgende week vertrek ik naar het zuiden met de kids.
Zij: ah leuk! Dat is goed, want ik ga eerst ook nog op vakantie met mijn kinderen.
Hij: ook fijn voor jullie! Ik ga de Griekse zon opzoeken, naar Kreta: genieten van het mooie weer, de (antieke) cultuur, natuur, lekker eten, ...
Zij: ah tof, mijn bestemming is ook Kreta. Wij willen vooral gaan fietsen. Wanneer gaan jullie?
Hij: wel, ik vertrek volgende week dinsdag. Jij?
Zij: ah hoe toevallig: ik vertrek ook volgende week dinsdag!
Hij: oh wat een toeval, misschien zien we elkaar wel, op Zaventem, of wie weet, op de vlucht zelfs...
Zij: dat zou een verrassing zijn hoor. Via welk reisagentschap reis je?
Hij: via XYZ (we gaan hier geen sluikreclame maken ;-)
Zij: oh nog straffer, ik heb ook geboekt via XYZ, en ik verblijf in hotel ABC.
Hij: dit kan echt niet, ik heb hetzelfde hotel geboekt, zelfde bestemming, voor dezelfde periode, zelfde reisagentschap, ... hoe kan dit allemaal? Dit moet een ongelooflijk toeval zijn :-).
Zij: toeval bestaat toch niet?
Hij: je hebt gelijk, toeval bestaat niet.
Zij: en dan was het toch geen verspreking van je: we kunnen samen afspreken OP vakantie en niet gewoon TIJDENS de vakantie :-).

En zo hebben we een date gepland bij een glaasje Griekse wijn, op een zuiderse zomeravond, op een gezellig terrasje op een idyllisch eiland aan de Egeïsche zee, bij ondergaande zon en zacht ruisende golven ... Geloof jij in het lot?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.